Sammenhæng mellem dagtilbud og hjem

Vi prioriterer den lille samtale morgen og eftermiddag. Vi vil gerne høre, hvordan barnets morgen hjemme har været samt fortælle om, hvordan barnets dag i dagtilbuddet er gået. Dette er for, at barnet oplever, at der er sammenhæng mellem de to arenaer. Sammen med forældrene laver vi fælles fokuspunkter for, hvordan vi arbejder med barnets udvikling og trivsel og sammen med forældrene videregiver vi den viden, vi har, om barnet, så det kan blive til gavn for barnet i dets videre færd.

I den travle hverdag vil der dog være stor vægt på, at vi kommunikerer med forældre via Aula. Vi har også tavler i huset, hvor forældre kan få en overordnet idé om hvad, vores dage bringer. Vi Aula kan forældrene også læse nyhedsbreve fra afdelingen og fra dagtilbuddet.

Bestyrelsen

Myretuen har to forældrerepræsentanter og Børnehuset har tre. Begge afdelingerne har to suppleanter. Sammen med en medarbejderrepræsentant fra hver afdeling, udgør de bestyrelsen. Bestyrelsen beskæftiger sig med overordnede principper for institutionen. Den har også en rådgivende funktion, og varetager også en del af kommunikationen mellem institutionen og forældrene. Bestyrelsen har fire ordinære bestyrelsesmøder om året, der indkaldes til evt. ekstraordinære møder ved behov.

Vi oplever et fint samarbejde mellem forældrerepræsentanter og medarbejdere/ledelse. Bestyrelsen er fantastisk til at bakke det pædagogiske arbejde op, og er både ansvarlig og idérig. Det er meget sjældent, at ting kommer til afstemning, da vi har tradition for at snakke os til enighed.

I 2021/22 er vores formand Sara Kajs Ferneke, hvis kontaktinformationer kan findes på Aula.

Se bestyrelsens medlemmer her

Arbejdsdage

Vi vil, når der er behov for det, invitere forældrene til en arbejdsdag i afdelingen. Det er tit det, der gør, at vi kan skabe nogle lækre miljøer for vores børn, og det rummer også en masse hyggeligt samvær. Her er der rig mulighed for at lære andre forældre at kende, og bygge et stærkt netværk omkring familierne. De skal jo følges ad op igennem årene fra vuggestue til børnehave, videre i skole og måske endda på videregående uddannelser!